באינטרנט ישנה אינפורמציה רבה אודות שירותים ומוצרים רבים שניתן לרכוש באמצעותו. כך גם לגבי פוליסות של ביטוח רכב, אולם לא כל מי שמפרסם ומשווק יכול למכור את הפוליסות הללו. ישנן חברות ביטוח שמוכרות אותן באופן ישיר, וישנן סוכנויות שמשווקות את הפוליסה בשם חברת הביטוח, עוד שיטה להגיע אל הלקוחות (עוד מלפני עידן האינטרנט) אולם רק למי שיש רישיון לעסוק בתחום – ישנה אפשרות לשווק את הפוליסות הללו ללקוחות. כדי להגיע למחירים הנוחים והטובים ביותר, יש לערוך השוואת מחירים, ויש לוודא שההשוואה נעשית לפי טווח המחירים הסביר.
יתרונות לביטוח רכב באינטרנט
כמו מוצרים ושירותים רבים בביטוח רכב שמקבלים הנחה בפניה באמצעות האינטרנט, רבים מצפים להנחה מסוימת ברכישת פוליסות ביטוח באמצעות האינטרנט, אולם בדרך כלל אין הטבה מסוימת עבור המגיעים משטח הרשת. מה שכן, השיטה הישירה בביטוח רכב מבטיחה מחירים נמוכים יותר מאלו שסוכן ביטוח יציע. בנוסף, ישנה אפשרות לבדוק את מחירי ביטוח החובה באמצעות מחשבון ביטוח שבאתר הממשלתי.
הפיקוח על הביטוח שבמשרד האוצר
ישנו פיקוח על מחירי ביטוח חובה כפי שניתן באתר המחשבון, ובעצם זהו המחיר השקוף שלא ניתן לשנות. על מחירי הביטוח המקיף הפיקוח נמוך יותר אך קיים, ואילו לקוח מסוים נתקל במחיר גבוה מדי או נמוך מדי מן הממוצע או הסביר, עליו לפנות לנציג תלונות הציבור שבחברת הביטוח הזו, ולאחר מכן לפנות למפקח.
השלמת התהליך
מן הרגע שבו סוגרים את השיחה מול הנציג הביטוח נכנס לתוקף (במידה ולא היה קיים קודם). את הניירת מקבלים בתוך מספר מוגדר מראש של ימי עסקים, על מנת שהמקור יהיה בידיו של בעל הפוליסה. עד אז, מפקססים למבוטח או שולחים באמצעות דואר אלקטרוני חוזה זמני.