בעלות על רכב ו
ביטוח חובה הם צמד – חמד, אולם אין בכך הרבה ברירה – המדינה מחייבת את בעלי הרכבים לעשות ביטוח חובה, עוד באופן היסטורי משנת 1970. בהמשך, החוק השתכלל ונכנסה בו הרפורמה בביטוח חובה, עדיין אין שינוי באשר לחובה לעשות אותו. בהמשך, יתכן שאפילו כלי רכב רכים יצטרכו לעשות ביטוח רכב, כל עוד יש להם מקום על הכביש ואפילו כמות תאונות הדרכים לצערנו עולות במימד רוכבי האופניים למיניהם – בין אם בשטח או על הכביש. החובה לבטח אותו משמעה שיש גם סנקציות; נסיעה ללא ביטוח חובה תוביל לעבירה פלילית.
איך נקבעת עלות ביטוח חובה?
ישנם פרמטרים קבועים על פיהם קובעים אקטוארים ובעלי מקצוע בחברות הביטוח את המחיר של הפוליסות על פי מקדמי סיכון שונים. העלות נקבעת באופן כללי על פי מידת הסיכון של מאפייני הנהגים, ושל נתוני הרכב עצמו. כשישנו סיכוי שנתונים אלו יראו על פי סטטיסטיקה יותר תביעות בחברת הביטוח, המחיר יעלה.
מחירי ביטוח חובה לפני ואחרי 2004
2004 הייתה השנה האחרונה ליישוב תחרות בין חברות הביטוח ולשילוב של טווחי מחירים שונים; תביעות ביטוח רכב לפני 2004 נהנו פחות מהיכולת לתמרן את סכום ההחזר, ואילו לאחר שנת 2004, בשל היכולת לקבוע תנאים ומחירים בביטוח, ישנה שליטה לצרכן יותר על מה שהוא רוכש.
אפשר למצוא הפרשי מחירים גבוהים בביטוח
אפשר למצוא את אותן הפוליסה נבדלות זו מזו במרחק מאות שקלים ביניהן. החוכמה היא לאתר את הפוליסה המשתלמת ביותר, ובמקרה של
ביטוח ובה ישנו מחשבון ביטוח חובה שמאפשר מבחן מחירים; לוקחים 2-3 תוצאות מחיר ביניהן מעוניינים להשוות ומתקשרים לחברות הביטוח הללו. כך לפחות אותו מבוטח יודע כמה ישקיע ומה יקבל בתמורה.