|
|
כיסוי ביטוחי לרכבהיום, קשה לזוז מן המשבצת אם אין לכם כיסוי כלשהו מאת הביטוח. אמנם זה אומר תשלום נוסף של כמה שקלים בחודש, אולם בהמשך זה עשוי להסתמן כחיסכון בפני עצמו. החיסכון יכול להתבטא באלפי שקלים או בעשרות ואף במאות אלפי שקלים – במידה וישנו נזק שהוא, חס וחלילה, מוביל להוצאות מרובות שכאלו. ומי יחליט מה ערכו של הנזק? ישנו שמאי רכב מחברת הביטוח, או שמאי חיצוני שמגויס על ידי המבוטח, שמגיע ומעריך את שווי ירידת הערך של הרכב לאחר התאונה ואת ערך הנזק על פי סעיפים שונים. כך בתחום הרכב, כך בתחומי ביטוח אחרים.
כיסוי ביטוחי מצריך עירבון גם מטעם המבוטח חברת הביטוח אינה מפעילה את הפוליסה אם המבוטח מחליט שלא לתבוע את חברת הביטוח (אלא אם מדובר בביטוח חובה, שכן אז ישנה חובה להפעילו אם ישנם נפגעים). כשזה ביטוח מקיף, המבוטח מפעיל שיקול מסוים – כדי להפעיל את הפוליסה אם לאו; האם דמי השתתפות עצמית בביטוח רכב שהוא נדרש לשלם כדי להפעיל את הפוליסה משתלמים?
מדוע משלמים דמי השתתפות עצמית? תשלום דמי ההשתתפות העצמית הם סכר למניעת תביעות ביטוח בעלות עלות נמוכה יחסית, ובזבוז משאבים לחברות הפוליסה. הלוא אם לא היו דמי השתתפות עצמית, כל שריטה מדומה הייתה עילה לתביעת ביטוח ולהחזרים בסכומי עתק. כך, כשהמבוטח "חושב פעמיים" אם לתבוע, נמנעות גם הונאות ביטוח ב"סדר גודל קטן".
כיסוי ביטוחי לרכב – גם לדו גלגלי ביטוח חובה לרכב הוא ביטוח שגם בעלי רכב דו גלגלי חייבים לעשות. את הביטוח המקיף ואת צד ג´ אפוא אין חובה בעשייה אולם בסופו של עניין זה נחשב לכיסוי המשתלם; ביטוח מקיף מכסה הוצאות של גנבת הרכב ולעתים גם רכב חלופי, וביטוח צד ג´ בפני עצמו עושה שירות לא מועט.
|
|
|