לכל כלי רכב שמחויב בביטוח רכב ישנו מדד מסוים של סיכון למעורבות בתאונת דרכים. חברות הביטוח מקבלות באופן תדיר את פרטי המעורבות של כלי רכב מסוימים בתאונות דרכים או אודות תקלות ייצור שלהם, ואומדות בהתאם את המחירים של אום הדגמים. בין היתר, לוקחים בחשבון את הנתונים של מבחני הריסוק של אותם הרכבים כפי שמתקבלים על ידי היצרן. בנוסף לנתונים אלו שקשורים ברכב ונעזרים בנתונים נוספים אודות סוג המנוע ועוד, יש גם נתונים שקשורים בפרופיל מאפייני הנהגים הקבועים ברכב.
עלויות של ביטוח חובה, מקיף וצד ג´
ביטוח חובה,
מקיף וצד ג´ נקבעים על פי אותם פרמטרים ל
חישוב תעריפי ביטוח רכב. גיל הנהג, ותק רישיון הנהיגה שלו, שלילות רישיון או תביעות ביטוח בשלוש השנים האחרונות, מין הנהג, היסטוריית הביטוח שלו – אם ישנה או איננה. לגבי הרכב, בודקים מעורבות ביתר תאונות דרכים, נפח וסוג המנוע, סוג הרכב והשנתון.
משתנה קריטי בתמחור הפוליסה
אחד המשתנים הקריטיים בתמחור הפוליסות הוא הגדרת נהג חדש או נהג צעיר. נהג חדש זוכה להגדרה שאינה נתונה בספק – זהו נהג שמחזיק ברישיון הנהיגה פחות משנתיים, ואילו נהג צעיר הוא כל נהג בין הגילאים 17-24 כשישנה תחנה נוספת 21. גיל 21 יכול להיות הגיל המקסימלי להגדרתו של נהג חדש במספר חברות ביטוח ולכן נהגים בגילאים 22-24 יכולים להרוויח כשיעשו פוליסה אצל אותן החברות.
מרכיבים נוספים
על פי הרפורמה של
ביטוח לרכב שנערכה בשנת 2012, ניתן לומר שמי שיש לו קילומטראז´ נמוך יותר (נמדד על פי נתוני משרד הרישוי) והשימוש מופחת יותר באותו הרכב, כן גם המחיר. על אותו המשקל ביטוח רכב לדתיים – המשתמשים ברכב רק עד כניסת ומצאת השבת.