החוק הישראלי אשר בעיקרו הוא חוק סוציאלי אשר דואג לרווחת הציבור גם במקרי קיצון של תאונות דרכים שונות אשר עלולות להתרחש מחייב כל רכב אשר נוסע בכבישי ישראל לבטח עצמו ברמה הבסיסית של ביטוח החובה . נסיעה ללא ביטוח חובה מקימה עילה לסנקציות על פי החוק. בהתאם לפסיקת בית המשפט ניתן ללמוד כי הסנקציות אשר ננקטות על ידי בית המשפט כלפי נהגים אשר נוהגים ללא ביטוח חובה היא ברוב המקרים קנס כספי או לחילופין שילילת רשיון הנהיגה של הנהג על תנאי או בפועל. אך ללא ספק ניתן לומר כי הסנקציה החמורה ביותר עבור נהג אשר נהג ללא ביטוח חובה תקף יהיה אי כיסוי במקרה של תאונת דרכים.
מה בפועל קורה במקרה של תאונה ללא ביטוח חובה?
במקרי קיצון של תאונות דרכים בעלת נפגעי גוף שקורות בין רכבים אשר אינם מבוטחים בביטוח חובה, החוק הישראלי מקיים הגנה לאותם נפגעים על ידי כך שיינתן לאותם נפגעים על ידי קרנית, שהיא למעשה קרן שהוקמה על ידי המדינה ונועדה להעניק פיצוי לנפגעים אשר אינם זכאים או אינם יכולים לקבל את הפיצוי אשר מגיע להם בעקבות תאונת דרכים שעברו. אך יחד עם זאת חשוב להדגיש כי קרנית רשאית לתבוע את סכום הפיצוי שניתן לנפגע מאותו נהג אשר נהג ללא ביטוח חובה תקף. באם אותו נהג אשר נהג ללא ביטוח חובה נפגע הוא עצמו, הוא אינו זכאי יהיה לפיצוי מקרנית אלא אם יוכיח כי הרכב לא היה שייך לו וכי לא ידע כי אותו רכב לא היה מבוטח בביטוח חובה.
חשוב לדאוג לביטוח חובה תקף ולוודא כי לכל רכב בו הינך נוהג יהיה ביטוח חובה אשר יעניק פתרון יעיל בשעת תאונה או כל צרה שעלולה להיגרם, וכמובן ליסוע בזהירות