הפוליסה לביטוח רכב היא משענת כלכלית לרבים שעוברים תאונות דרכים וחווים בכל רמ"ח אבריהם את המצוקה הכלכלית שבאה בעקבות אותו אירוע פתאומי. תאונה ממילא אינה אירע נעים מאליו, ואל עוגמת הנפש הזו מתווספת הוצאה הכלכלית – תיקון הרכב, החלפתו והוצאות בגין פגיעות גוף ואפילו פגיעות נפש, עבור מי שהטראומה חרטה בנפשו פחדים – אפילו אם אלו פחדים שמונעים מאותו אדם לנסוע שוב במכונית עם אותו הנהג או לנהוג בעצמו.
ביטוח רכב אינו יכול למנוע זאת, אבל לפחות נועד לכסות את כל הפגעים הללו, מבחינה כלכלית.
לא תמיד כדאי להפעיל את הביטוח לרכבגם אם קיבלתם
מחיר של ביטוח רכב הכי זול שיכולתם לקבל, עדיין ישנה משמעות לעניין; בזמן אמת, בדרך כלל כדי להפעיל ביטוח רכב מכל סוג, יש לשלם דמי השתתפות כל שהם. תפקיד דמי ההשתתפות האלו הוא לשמש כסכר לתביעות ביטוח על סכומים נמוכים, ולהרתיע אנשים מלהפעיל את הפוליסה. באופן שולי, יש בכך גם מסר שאמור להרתיע מפני הונאת ביטוח.
דמי ההשתתפות מושפעים מהמחיר של הפוליסהבדרך כלל מדובר במעין נדנדת מחירים: במידה ומחיר הביטוח רכב זול, כנראה שצריך לבדוק את דמי ההשתתפות העצמית – במידה ותיאלצו להפעיל את הביטוח לרכב, כנראה שזה יעלה במחיר יקר של דמי השתתפות גבוהים, ולהיפך – ויש אפשרות גם לבטל את דמי ההשתתפות.
דמי השתתפות עצמית בהתאם למחיר הרכבגובה הנזק שנעשה לרכב משפיע על תקרת הביטוח שיכולה להשתנות בכל מקרה ביטוח, אולם דמי ההשתתפות העצמית נשארים יחסית קבועים בכל הפעלה של הביטוח. חשוב לעיין בחוזה הביטוח ולהחליט מתי כדאי להשתמש באותו מוצר שמשלמים בעבורו אלפי שקלים בשנה – ובדרך כלל לא משתמשים בכל אחד מאלו בפועל.