בתחום הביטוח ישנם שינויים דינאמיים – כמו גם בתקנות התעבורה ובהוראות המפקח על הביטוח שבמשרד האוצר. כך, באוקטובר כבר חלה הרפורמה, וכל מי שרוכש ביטוח חובה (וגם מקיף) יכול ליהנות מהרפורמה.
הרפורמה שבביטוח מקיף לרכב תשפיע גם על ביטוחי החובה בכך שהוזלת דמי ההשתתפות העצמית מוזילה את המחיר הכולל של הפוליסה לביטוח חובה. ההשתתפות העצמית בנויה על העיקרון של כף המאזניים: אם רוצים לפתוח תביעת ביטוח רכב צריך הרי לשלם סכום מסוים לחברת הביטוח, סכום שניתן להפחית אם משלמים יותר עבור הפוליסה כולה.
עיקרון ההשתתפות העצמית – מדוע הוא קיים?ההשתתפות העצמית על כל גווניה נועדה בכדי לצמצם מקרים בהם המבוטח חופשי לתבוע את חברת הביטוח. לאור דמי ההשתתפות העצמית המבוטח ישקול פעמיים את מידת הכדאיות של התביעה. גם בביטוח חובה ישנה השתתפות עצמית, אולם אז ישנה חובה להפעיל את הביטוח במקרה של פגיעה בגוף או חשד לפגיעה בגוף.
מי יהנה מהרפורמה הזו?הרפורמה של ביטוח לרכב תשפיע בעיקר על בעלי הרכב הדו גלגלי, שנאלצים לשלם מכיסם מדי שנה מחירי פוליסות ביטוח גבוהים במיוחד. הם ישלמו עבור הפוליסה סכום גבוה מאוד ביחס לזה שישלם בעל רכב פרטי המבוטח באותה חברת הביטוח. אצל רבים מבעלי הרכב הדו גלגלי הרוכשים את הביטוח מחברת הפול וגם אצל מי שמקבל מהחברות האחרות הצעת מחיר המחירים ירדו במידה ניכרת.
חייבים לעשות ביטוח חובהלא ניתן להמנע מלעשות
ביטוח חובה, החוק מחייב זאת. בנוסף, החוק מחייב גם להפעיל את הביטוח הזה במידה ונגרמה פגיעת גוף. לפיכך, דווקא אז רצוי לעשות
השוואת מחירים בביטוח חובה ולבדוק על מה משלמים ואיך ניתן לייעל את רכישת הפוליסה מול חברת הביטוח.