כל קבוצת ספורט עושה שקלול בבחירת השחקנים – לגבי תרומתו לקבוצה, ולרוב תנאי ההתקשרות ביניהם והמחיר לעונה נקבעים עם תחילת ההתקשרות, תוך חישוב הכדאיות. אילו שחקן נצא פחות מתאים – המחיר שיוצע לו יהיה פחות אטרקטיבי ולהיפך. ב
ביטוח רכב, מדובר על שחקנים שהם נהגים זהירים. ככל שהסיכויים לתאונה מופחתים על פי הסטטיסטיקה, כך התנאים הופכים להיות יותר אטרקטיביים. מצד שני, בניגוד לגיל, שבו בכל קבוצת ספורט שחקן צעיר יותר מועד לפחות פציעות ומצוי יותר בכושר, אפשר לומר שיש יחס הפוך – בין מבוטחים – ככל שהגיל עולה הסיכוי ל"פציעה" קטן.
קצת על השחקן שלנו לעונת ספטמבר 2012מדובר למעשה על שחקנית בת 33, אשר מחזיקה ברישיון נהיגה לאורך 13 שנים. בשלוש השנים האחרונות "נפצעה" פעמיים או יותר נכון נרשמו בהיסטוריית התאונות שלה שתי תאונות, אולם ללא הרשעות ושלילת רישיון כלל. היא נוהגת במנוע בן 2,000 סמ"ק ויש ברכב כריות אויר.
כמה תשלם שחקנית הרכב כדי להצטרף לקבוצה?במחשבון משרד התחבורה ניתן לגלות מהם המחירים העדכניים לאותה השחקנית בביטוח חובה. הכשרה חברה לביטוח תשלם את המחיר הזול ביותר לביטוח חובה – 1,388 ₪, וגם אליהו חברה לביטוח מציעה מחיר דומה – למרות שלרוב אינה מציעה לפרופילים דומים לאלו הצעת מחיר. המחיר עולה בהדרגה – במאה שקלים בממוצע מחברת ביטוח אחת לשניה ומגיע גם ל- 2,820 ₪ בחברת שירביט.
האם לבחור במחיר הזול ביותר?מי שבוחר
ביטוח רכב זול – חשוב שיברר אודות תקרת הביטוח, כלומר – האם ניתן להוסיף עוד סכום כסף על מנת להגדיל את סכום ההחזרים שישולמו לתביעת הביטוח, או שכעת משולם מחיר שמעניק את סכום ההחזר המקסימלי. בחירת המחיר הזול ביותר אינו מייצג את המחיר המשתלם ביותר – על אף שהמחירים יחסית קבועים בין החברות.