בביטוח חובה, הגיל של ביטוח הנהגים קובע. מסתבר, שיש לכך קשר ישיר עם אחוז התאונות שעל הכביש, אולם הפוך; ככל שגיל הנהג נמוך יותר והוא נכלל בתוך טווח הגילאים של "נהגים צעירים", הוא מועד ליותר תאונות דרכים קטלניות, כלומר – תאונות דרכים עם פצועים ועם הרוגים. סיכון לנזק תאונתי ב
ביטוח חובה הוא העלאה אוטומטית של דמי הביטוח; לכל נהג חייב להיות ביטוח שכולל אותו ותקף ומשולם מדי שנה, ובזמן שישנו חשד לפגיעה גופנית חייבים על פי החוק להפעיל אותו. חברת הביטוח לא לוקחת סיכון בעניין הכספי ודורשת תוספת תשלום.
ביטוח רכב והסבירות לתאונות בגיל צעירביטוח רכב בגילאים שונים מצריך התייחסות שונה למחירים. לכל חברת ביטוח יהיה מקדם אחר שישנה את הסכום לתשלום לאותו גיל. ישנן חברות ביטוח שטוענות כי רמת הסיכון גבוהה במיוחד בין הגילאים 17-24, וישנה רמת ביטוח שתטען כי הסיכון מרכזי בעיקר בין הגילאים 17-21. בפער שנוצר בין הגילאים 21-24 ניתן לעשות השוואת מחירים.
מדרגות הגילאים בביטוחמלבד נהגים צעירים, ישנן מדרגות ביטוח נוספות שמקלות על המחירים – בכל ביטוח בין אם זה ביטוח חובה או ביטוח מקיף וגם ביטוח צד ג´. לאחר מכן, ישנה מדרגה מעל לגיל 30 ובכל עשור קדימה. מכאן הביטוח הולך והופך להיות זול יותר. שווה להצהיר בביטוח רכב אצל נהגים המשתמשים ברכב באופן יחידני, כי הם הנהג היחיד ברכב – כך הסיכון לתאונה פוחת.
ביטוח רכב לבני גיל הזהבלבני הגיל השלישי, ישנו ביטוח רכב המכיל את מירב ההטבות כמו למשל שירותי דרך VIP, שירותי גרר, נציג חברת הביטוח שיטפל ברכב במידה והוא זקוק לטיפול או לתיקון, גם הסדרי רישוי, טסטים ורחיצתו יכולים להיות חלק מהשירות.