הרפורמה לחישוב ערכו של רכב נכנסה לתוקף בשנת 2010, וייקרה את רכבי היוקרה באופן ניכר. מכוניות היוקרה אלו בעלות שווי שימוש הגבוה מכולן – נאמד במעל ל- 273 אלף שקלים. גם במגזר הליסינג, שווי השימוש עולה לכדי 2.49%, עליה של כ- 0.3% מלפני שנת 2011. המשמעות היא אולי כי פחות ופחות אנשים רוכשים את הרכבים הללו, או שהם ממתינים להזדמנויות לרכישה – וזה אומר פחות דגמי יוקרה על פני הכבישים. מכוניות יוקרה מיוצרות מלכתחילה בכמות פחותה יותר מדגמים שהם רבי מכר ללקוחות. לא רק המחיר ההתחלתי הוא המושך את מוקד תשומת הלב, אלא גם
המחיר של ביטוח רכב.
ייבוא אישי של דגמי יוקרהפעמים רבות, לא ניתן להשיג את הדגם הרצוי, האחרון שיצא, בשוק הרכב הישראלי. עניין זה מאלץ יבואנים בלתי רשמיים וכן יבואנים פרטיים לפנות ליצרן ולייבא את הרכב מחו"ל, כל עוד ממילא מבירוקרטיה וההשקעה שיש לשלם עבור ההוצאה הזו ממילא גבוהה לעתים אף יותר מרכישת רכב יוקרה בסניף של היבואנים.
התאמת הפוליסה – מה צריכים?הרי ידוע, כי אי אפשר בלי ביטוח רכב חובה. על הביטוח הזה לא ניתן לוותר, אולם תארו לעצמכם מצב, שבו לא עושים ביטוח מקיף לרכב; מה רצוי יותר – לשלם על תיקון רכב שהפח עוקם לו או שנשרט, שנגנב או שנגנבה ממנו תכולה – והכול מהכיס הפרטי, או לשלם לביטוח רכב, אשר מעניק החזרים על פי מקרה הביטוח המדווח?
ביטוח לרכבים אלו – היכן?יכול להיות שהתחרות הגבוה על
ביטוח הרכב מייצרת מצב שבו חברות הביטוח מציעות מחירי פוליסות מתחרים, אולם לא ידוע מה אלו כוללים. יש חברות ביטוח שמתמחות במיוחד בביטוח לרכבי יוקרה, בניגוד לאחרות; אלו יעניקו מחיר משתלם לכל מה שהן מציעות ושירותים מתאימים על פי סוג הרכב.