כידוע, כל מה שקשור ברכישת רכב ובאחזקתו עלול לעלות הרבה כסף לשנה, עניין של כמה אלפי שקלים. לא מספיק שהמס על ייבוא רכב גבוה למעלה מ- 100% מאשר הוא בארצות הברית למשל. כשלעלויות הגבוהות מתלווים גם מחירי דלק גבוהים שרק הולכים ומתייקרים בעקבות המצב במזרח התיכון, המצב רק הולך ונעשה גרוע יותר ויותר. נכון שיש הקלות בנוגע לרכבים ירוקים על מנת לעשות את החיים של בעלי הרכבים לקלים יותר, אולם עדיין לא חלה הוזלה גורפת במחירי פוליסות ביטוח רכב, למרות המחאות שהתרחשו בשנים האחרונות – וביניהן מחאת האופנוענים.
משרד האוצר לוקח חלק בהוזלת הפרמיה בביטוח חובהבכל מה שנוגע ל
ביטוח חובה משרד האוצר לוקח את העניין צעד אחד קדימה, ומנסה להקל במחירים תוך הוספה של קריטריונים נוספים אשר יראו כי אותו נהג ברכב הוא זהיר. אפשר לראות את המהלך האחרון הענק של משרד האוצר בנוגע לשינויים בתמחור
ביטוחי רכב, מדובר על הרפורמה במחירים בתחילת שנות ה- 2,000.
מהי תוכניתו של משרד האוצר?שר האוצר מר יובל שטייניץ העומד בראש המשרד, מתייחס לכלי רכב שמצוידים בטכנולוגיות מצילות חיים למיניהן. כל עוד יש לרכבים הללו מיגונים נדרשים עבור ביטוח מקיף, הרי שהמחירים רק ילכו וירדו. המיגונים יכולים לכלול מערכת לבקרת יציבות, למניעת החלקה עוד.
מה שבטיחותי יותר עולה פחותאילו משקיעים ברכב השקעה חד פעמית כדי להבטיח מיגון ברכב או שרוכשים רכב חדש, בטכנולוגיה החדישה, הרי שעניין זה יגמול לו במחיר. תשלום מופחת על הביטוח יכול להיאמד בחיסכון של מאות שקלים בשנה. כאשר עורכים
חידוש ביטוח רכב מדי שנה, רצוי לברר לעומר את התמחירים ולשנות בהתאם לנתונים הקיימים ברכב.