ישנם בישראל שלושה סוגים של פוליסות לביטוח רכב, אולם רק אחת מכן משמשת לכל נהג ונהגת – לפחות על פי דרישת החוק: ביטוח חובה. על פי החוק, על כל מבוטח שהיה מעורב בתאונת דרכים עם נפגעים – להפעיל את הביטוח הזה במהירות האפשרית לאחר קרות התאונה. הפוליסה הזו תכסה הוצאות על פגיעות גוף שנגרמו בתאונה, ללא קשר למי שאשם בתאונה בפועל. כאן, המבוטח מחויב להגיש
תביעת ביטוח חובה. אולם אילו הרכב עצמו נפגע או שצד ג´ תובע אותו, אין לו מחויבות הגשה של התביעה.
קבלת כיסוי מאת הביטוחחוק חוזה הביטוח מגדיר את הזמנים בהם חברת הביטוח אמורה לעמוד (וכן המבוטח אמור לעמוד גם הוא בתנאים – בזמן הגשת התביעה שלו) על מנת לקיים החזרים. לרוב, חברת הביטוח תשלם למבוטח לאחר כשלושים יום מאז שהובטחו לו דמי הכיסוי בתביעת הביטוח. אולם עד שמגיעים למצב שבו חברת הביטוח נמצאת מחויבת למבוטח, הוא יפעל על מנת להוכיח שהתביעה קרתה ובממדים שהוא דורש אודותיהם פיצוי.
להגיש את תיק התביעההגשה של תביעת ביטוח אמורה להתקיים בטווח תאריכים מוסכם. חשוב להסתייע בעורך דין תעבורה שינהל את התביעה – על מנת להגדיל סיכויי זכייה בכמה שיותר סעיפי ביטוח ובסכומים גבוהים ככל הניתן. עורך הדין יסתמך על ממצאי אנשי מקצוע שבדקו את המעורבים בפגיעות גופניות וכן את הרכוש עצמו.
האם להפעיל ביטוח מקיף?דווקא משום שישנו תנאי ל
הפעלת הביטוח המקיף – תשלום דמי השתתפות עצמית, אותו תנאי עלול לעמוד כטריז בין המבוטח לחברת הביטוח; על כן, כאשר עורכים את חוזה ה
ביטוח המקיף יש לעמוד על התנאי המגביל את הסכום שישולם לחברת הביטוח בזמן הפעלת תביעת ביטוח. במקום להוזיל את הביטוח על חשבון הסעיף הזה, אולי רצוי לקחת בחשבון את גובה דמי ההשתתפות בעתיד.