|
|
סקירה חודשית אוגוסט 2012להצטרף לקבוצת משחק לאחר פגרה דורשת הכנות מיוחדות לפני כן, לרבות כניסה לכושר ומעבר מבחנים. כשמדובר בחברת ביטוח, היא לוקחת ראשית את הנתונים של השחקן, מבינה עד כמה הלקוח "משתלם" עבורה, ומה התנאים שרצוי להציע לו כדי שהביטוח יהיה יעיל ומשתלם. לאחר שהשחקן הזין את הנתונים שלו ושל כלי הרכב שברשותו למחשבון ביטוח חובה, הוא ימצא מי החברה שמראש תמחרה עבור הנתונים הללו מחירי פוליסה, כשהם סודרו מהזול ביותר אל היקר. כך, אותו שחקן לא צריך לפנות לכל הקבוצות, אלא רק לאלו שמתאימות גם לו.
מה הנתונים של השחקן שלנו לחודש אוגוסט 2012? נהג בן 40 (ממין זכר), אשר מחזיק ברישיון נהיגה מזה 17 שנים, נוהג ברכב בעל מנוע בנזין בנפח מנוע 1,600 סמ"ק ויש ברכב כרית אויר אחת לפחות. אותו נהג יכול להשתלב בקבוצת השחקנים בני הארבעים ואפילו להיות שחקן על המגרש (לא ספסל), ולזכות במרבית ההטבות. מצד שני, יש לו היסטוריה פחות אופטימית: בשלוש השנים האחרונות היו לו חמש תאונות דרכים בהן היה מעורב וכן שלילת רישיון אחת.
איך זה מביא אותנו להשוואת מחירי ביטוח חובה? כדי להצטרף לקבוצה (לחברת ביטוח) כל שהיא בביטוח חובה, פונים למחשבון הביטוח, ומקבלים כי ישלם 1,297 ₪ לחברת הכשרה לביטוח. שאר המחירים "קופצים" בהפרשים ניכרים: מגדל – מקום שני תציע מחיר גבוה ב- 55 ₪, חברת הפניקס לאחריה תציע ב-502 שקלים יותר מהחברה הזולה ביותר, וכך המחירים עולים עד למחיר היקר ביותר בשירביט – 5,027 ₪, כ- 3,730 ₪ יותר.
מאיפה נובעים הבדלי המחירים התהומיים הללו? לכל חברת ביטוח יש מחיר ביטוח רכב שתציע למבוטחים, והוא ישתנה על פי אפיון הפרופיל של הנהגים הקבועים ברכב ושילוב זה בנתונים של הרכב. היות ועבור כל חברה השחקן מהווה סיכון סטטיסטי שונה לחברה.
|
|
|