נהג צעיר בהגדרתו כחוק, הינו כל אדם אשר ברשותו רישיון וגילו נמוך מ-24. יודגש, כי נהוג לבלבל הגדרה זו בהגדרתו של נהג חדש, אשר אוגדת בתוכה כל בעל רישיון לאורך תקופה של פחות משנתיים. כמשתמע מכך, כל נהג חדש הינו למעשה גם נהג צעיר. לאורך השנים, הוכיחו נתוני הסטטיסטיקה הארצית כי נהגים צעירים מעורבים בתאונות רבות באופן יחסי, ועל כן חברות הביטוח השונות נוטות לגבות מנהגים צעירים פוליסות ביטוח בעלות גבוהה הרבה יותר מזו של נהגים ותיקים.
מהי תוספת המחיר המקובלת עבור ביטוח חובה לנהג צעיר?
תוספת המחיר עבור ביטוח חובה לנהג צעיר יכולה להגיע לאלף שקלים ואף יותר, וזאת במקרים בהם הנהג המדובר אינו בעל היסטוריה של עבירות קודמות. במקרים בהם הפוליסה מיועדת עבור נהג צעיר שהיה מעורב בתאונה או ביצע עבירת תנועה שגררה שלילת רישיון, עלותה גדלה פי כמה ולעיתים אף עלולות חברות הביטוח לספקה. במקרים מסוג זה, נדרש הנהג הצעיר לבטח עצמו ב"פול", שהינו גוף המשותף לכלל חברות הביטוח וייעודו לבטח "מסורבי ביטוח חובה". כיוצא מכך, תעריפיו של "הפול" גבוהים לפחות ב-25% מאלה של הביטוח הרגיל.
מהי תוספת המחיר המקובלת עבור ביטוח מקיף לנהג צעיר?
תוספת המחיר עבור ביטוח מקיף לנהג צעיר, בהתאם לעלות ביטוח החובה, גם היא גבוהה באופן ניכר למול זו של נהג ותיק ויכולה להגיע לפער מחירים של עד אלפי שקלים. בתוך כך ובמקביל, סכום ההשתתפות העצמית הנדרש מנהג צעיר במקרה של נזק לרכב עלול להיות גבוה ב-50% ואף יותר מזה הנדרש מנהג בעל ניסיון.