גם מי שרוכש את ה
ביטוח לרכב באופן תדיר מדי שנה, לא תמיד מעורב בנתונים שכלולים בחוזה שערך, אף אם שילם עליו אלפי שקלים מדי שנה. אותם אלפי שקלים אינם מונחים על קרן הצבי, אלא מהווים עירבון לכך שבמקרה שבו יהיה צורך חלילה להשתמש בכספי הביטוח, המבוטח יקבל תנאים נאים וטובים ככל הניתן וביחס למה שיקבע לו על ידי חברת הביטוח מול תקרת הביטוח שלו. ככל שתנאי הביטוח טובים ומשתלמים יותר, כך זוכים לקבל פיצויים גבוהים יותר ויכולת להתאזן כלכלית למרות ההוצאה הגדולה.
תעריפי ביטוח חובה – תעריף שמשתנה מחברה לחברהבכל לחברת ביטוח ישנו מחיר אחר שיוצע לקונה, וזאת לפי שיקולי החברה, ועדיין בטווח המחירים המוסכם והמפוקח על ידי משרד האוצר. הביטוח הזה יפצה את הנוסעים, את הנהג ואפילו הולכי רגל שנקלעו לאותה תאונה. ביטוח חובה שכזה יכול להציל מהוצאות רבות ומתארכות לצערנו לצרכי שיקום או תמיכה כלכלית בגין אבדן של כושר עבודה.
ביטוח מקיף הביטוח המקיף סובב סביב פגעי רכוש של הרכב המבוטח. ניתן לתבוע את הביטוח במצבים שבהם לא הייתה כוונה תחילה לפגום ברכב כדי להונות את הביטוח ואילו הנהג היה פיכח – לא תחת השפעת סמים או אלכוהול. כלומר – הפגיעה ברכב הייתה יכולה לקרות מהדרדרותו, מתאונה עצמית שעשה נהג הרכב או מפגיעה של גורם אחר ברכב (וגם להיפך).
ביטוח צד ג´ביטוח לצד שלישי מכיל את האופציה לשלם מכספי הביטוח את אשר הצד השלישי תובע מהמבוטח. הצד השלישי יכול להפגע ברכוש מפגיעת הרכב המבוטח בו ולכן פונה אל המבוטח או חברת
ביטוח צד ג´ שלו בתביעה על מנת שישיב לו את שווי הנזק. אפשר להשיג לביטוח זה הרחבות לביטוח חובה כמו תביעות גוף עקב תאונת שרשרת.