ידוע מראש, כי מה שכתוב בחוזה ביטוח רכב לרבות שינויים שנעשו במהלך השנה בחוזה לטובת המבוטח הוא זה שיקבע איך יפוצה המבוטח ועל מה. כך למשל, אדם יכול להחליט שהוא מבטח את עצמו בלבד ב
ביטוח חובה, בכל שהוא מגביל את הגורם שנוהג לנהג יחיד (הוא) או למספר נהגים, הוא יכול לקבוע שגיל הנהגים האחרים ברכב יהיה מעל ל- 24 או מעל ל- 30 ונהגים אחרים שאינם כלולים בפוליסה אינם מורשי נהיגה ברכב משום שהביטוח לא חל עליהם. טענה זו מופרכת, ויכול להיות כיסוי אפילו למוסכניק או לאיש תחזוקה שמסיע את הרכב במסגרת סעיף "נהג אקראי".
שירותי הדרך והגרירה "תוקפים"? אולי זה לטובהבשוק שירותי הדרך והגרירה יש מתחרים רבים שמעוניינים להיות אלו שישרתו את הלקוח. יש כיום חברות שירותי דרך וגרירה שפועלות באופן חיצוני ובלתי תלוי מחברות הביטוח. אלו אינן משווקות באופן אגרסיבי וזקוקות לדחוף את עצמן דרך מחירים מתחרים ונוחים ללקוח, שממילא מקבל חבילה זו במסגרת
ביטוח מקיף.
חברות שירותי דרך עם ערך מוסףאילו אותו מבוטח היה רוכש
ביטוח מקיף זול, היה יכול להרוויח גם מרכישת חבילת שירותי דרך מחברות חיצוניות שתיתן הרבה יותר, כמו למשל שירות להחלפת גלגלים, הובלה של דלק לרכבים שנתקעו ללא דלק, פריצת רכב למי שהשאיר מפתח ברכב שננעל ואפילו על האיחורים החברה מפצה בכסף.
פיצוי ולא שיפויחברות הביטוח תחזרנה כספים על פי שיקול דעת, ולא כפי שווי הנזק במלואו – פיצוי, ולא שיפוי. יש חברות ביטוח שתחזרנה כספים אפילו אם הרכיבים לא כלולים בפוליסה – ובתנאי שזה קרה כחלק מתאונה או כמקרה ביטוח לכל דבר ועניין. זו אחת הדרכים השונות להשוואת מחירי ביטוח רכב.