ידוע, כי למעלה מעשר שנים ישנה תחרות ערה בין חברות הביטוח שמציעות מחירים תחרותיים ומשתנים לסוגים שונים של לקוחות. לא מספיק שהנהגים ובעלי הרכבים שונים האחד מהשני ובכך הביטוח יהיה שונה אצל כל אחד מהם בין חברות הביטוח, אלא שכל חברת ביטוח מחזיקה מגוון אפשרויות תמרון במחירי הביטוח ומתאימה ללקוחות את הביטוח לפי הנתונים שלהם. משמע: יש כאן פרצה למיקוח, מעבר לפרטי הברזל שלא ניתן לשנות, כמו למשל גיל, כמות תאונות או תביעות ביטוח בשלוש השנים האחרונות, שנות ותק לרישיון הנהיגה ועוד.
מה בונה את תעריף ביטוח חובה?בביטוח חובה יש משתנים שמשפיעים על המחיר: גיל הנהג, מין הנהג, ותק זמן רישיון נהיגתו בשנים, תביעות קודמות בשלוש השנים האחרונות, שלילות רישיון באותו פרק זמן, אמצעי מיגון וכריות אויר, נפח מנוע ודגם הרכב. כשמזינים את הנתונים הללו למחשבון ביטוח חובה, מקבלים תמחור שלא יכול להשתנות, אלא אם מעוניינים להגדיל את גובה גבול האחריות.
אפשרות לפריסת תשלומים בביטוח חובהאפשר לעשות
ביטוח חובה בתשלומים – כך שמדי חודש יהיה ניתן לספוג את גודל ההוצאה. מרבית חברות הביטוח היום יכולות לחלק את המחיר לשמונה תשלומים. אם מחיר ביטוח חובה ממוצע לרכב ממוצע נע בין 1,300 ל-1,700 שקלים, הרי שפריסה לתשלומים יכולה שלא לעבור את גובה מאתיים השקלים.
כל חברה תופשת אחרת את הסיכוןהנתונים שבונים את פרופיל
ביטוח חובה לרכב מראים היכן ממוקם אותו נהג אצל אותה חברה – על סקאלת הנהג המסוכן. נהגים מסוכנים ישלמו יותר כספים כדי לפצות מראש לכאורה על תביעה אפשרית. לדוגמה – נהג שכבר עשה תאונה בשלוש השנים האחרונות מגביר את הסיכוי להפעיל שוב את הביטוח – לכן המחיר יתייקר.