כידוע, בארץ קיימים 3 סוגי ביטוחים שונים: ביטוח חובה, ביטוח צד ג´ וביטוח מקיף כאשר כל ביטוח מעניק כיסוי כנגד נזקים שונים –
ביטוח חובה מעניק כיסוי כנגד פגיעות גוף ונפש בלבדביטוח צד ג´ מעניק כיסוי כנגד פגיעה בעצמים או רכבים אחרים וביטוח מקיף אשר מעניק כיסוי לרכב המבוטח עצמו פלוס תנאי הביטוח של
ביטוח צד ג´.
גובה הפרמיה – כיצד קובעים?גובה הפרמיה עבור כל ביטוח נקבע על ידי מספר קריטריונים שונים אשר מסווגים את הנהג לקבוצת סיכון מסויימת – ככל שקבוצת הסיכון שאליה הנהג שייך גבוהה יותר, כך תהיה הפרמיה עליה יישלם גבוהה יותר ולהפך. בין הקריטריונים אשר קובעים לאן הנהג יסווג ניתן למצוא את נפח המנוע של הרכב, גיל הנהג, מינו, היסטוריית תאונות, יצרן הרכב, שנת ייצור, הימצאות של אביזרי בטיחות כמו כריות אוויר, ABS וכדומה.
אז מה הם דמי ההשתתפות העצמית?בעת שחותמים על פוליסת הביטוח חותמים גם על גובה דמי ההשתתפות העצמית שהם בעצם סכום כסף מסויים שנקבע במעמד רכישת הביטוח שיש לשלמו כאשר מתבצעת תאונה. סכום זה, חובה להדגיש, אינו משתנה בהתאם לנזק כך שהוא נשאר אחיד. תפקיד דמי ההשתתפות, אם כך, הוא למנוע הגשה של תביעות קטנות אשר יכבידו מאוד על המערכת ובכך יובילו לזירוז של תהליכים אחרים.
שינוי מחיר הפרמיהאחת הדרכים הנפוצות יותר להורדת דמי הפרמיה היא על ידי העלת גובה דמי ההשתתפות העצמית, כך שככל שגובה דמי ההשתתפות העצמית גבוה יותר, כל הפרמיה נמוכה יותר ולהפך. אפשרות זו אינה מומלצת לכל אחד שכן היא דורשת שיהיה לכם איזשהו ניסיון מסויים על הכביש מכיוון שכל יתרונה הוא בכך שלא תשתתפו בתאונות קטנות.