שוק
ביטוח רכב בנוי מביטוחים לכל סוגי הרכבים, כמובן שזה כולל את הרכבים הממונעים שרשומים במשרד הרישוי. כל הרכבים בישראל שעולים על הכביש אם כן, מחויבים לעשות לפחות ביטוח חובה. רכבים ישנים שהולכים והופכים לבעלי מומים וצורכים כסף רב לתיקונים הופכים ל"חור בכיס" יותר מאשר לחיסכון כלכלי של המחזיק, אפשר לומר, כי מי שבידו רכב ששוויו פחות מחמשת אלפי שקלים למשל יכול לוותר בקלות על הביטוח המקיף שיעלה גם הוא פחות או יותר מחיר כזה. באותה מידה זו ההמלצה גם לבעלי רכב דו גלגלי בסכומים אלו.
ביטוח לרכבים שכוריםאנו נוכחים לראות יותר ויותר רכבים חדשים מעסקאות ליסינג נעים על פני הכביש – וגם הם מחויבים לעשות את הביטוח הזה. מי ששוכר רכב לתקופה קצרה, יכול לדרוש ביטוח רכב זמני. במקרה זה, לא משנה מי הבעלים של הרכב, כל עוד ישנו מי שעושה את הפוליסה הזו, הוא אחראי לתנאים שבה ולכיסויים באם יקרה נזק, לכן חשוב להשוות בתנאים ביניהן.
מה עושים אם הרכב זול יותר מהביטוח?אם מתעורר מצב שבו מחיר הביטוח כמעט שווה למחיר הרכב, השיקול לקנות ביטוח מקיף יכול לרדת מהפרק – משום שגם במקרה הגרוע של טוטל לוס, בעל הפוליסה יכול לקבל החזר עד לגובה שווי הרכב.
כן לרכוש ביטוח צד ג´גם אם לא
רוכשים ביטוח מקיף, חשוב לא לוותר על ביטוח לצד שלישי לבטחון מלא. בכל מקרה שבו הרכב נקלע לתאונה ונקבע כי הרכב אשם בפגיעה ברכוש של גורם אחר, לרבות רכב – ישנו כיסוי שמאפשר החזר גבוה בהרבה ממה שהושקע בפוליסה עצמה, כך שאם סכום התביעה יהיה גבוה, בעל הפוליסה לא יקלע לקושי כלכלי כפי שהיה נכנס אליו אילולא הפוליסה.