בכל שנה עולות על פני הכביש כמה אלפי מכוניות חדשות ומשומשות, אשר יובאו לארץ באמצעות ייבוא אישי של אנשים פרטיים – שלא באמצעות הזכיין הראשי, או באמצעות חברות יבוא אשר אינן עצמן או פועלות מטעם הזכיין הראשי ליבוא המכוניות לארץ. ידוע, כי המכוניות המיוצרות בחו"ל עולות אחוזים רבים פחות ממחירן בארץ, ומה שעושה את ההבדל הוא המס על הייבוא. הרכבים הללו הינם רכבים מוחזרים לחברות מימון בארצות הברית או באירופה, ויכול להיות שאלו רכבים שהוזמנו באמצעות ברוקרים בחו"ל. כך או כך, הביטוח אינו עושה חיים קלים גם למי שניסה לחסוך כספים מלכתחילה.
ביטוח רכב לרכבים מיובאים רכב שהגיע לנמל ישראל ועובר תהליך במכס, צריך לקבל את רישיונו דרך משרד התחבורה כדי לקבל רישיון תקף לרכב. רק לאחר שיש ברשותו רישיון ומספר לוחית רישוי בישראל, בעל הרכב יכול להפעיל חובה על מנת להכנס אליו ולהתחיל לנסוע בו.
רכישת ביטוח חובה יכולה להתבצע גם בכמה דקות, ולכן אפשר לקחת כבר את הרכב מרגע שרישיונו מוכן.
שווי הרכב והקשר שלו לביטוח רכבכדי להשוות בין
ביטוחי חובה מחירים, יש צורך להעביר אותו בדיקת שמאי אשר יתן לו קוד לדגם מיוחד – ככל רכב שעולה על כבישי ישראל וחייב להיות מבוטח ויקבע כך את שוויו בישראל. כשמדובר ב
ביטוח מקיף – ישנה משמעות לאפשרות החלפת חלקים זמינים בישראל. יכול להיות רכב שאין לו חלפים כאלו בארץ ולכן חברות הביטוח תסרבנה לבטחו בביטוח מקיף.
גבול אחריות נמוך יותרבהשוואה לרכבים מקבילים זהים שמיובאים באופן מרוכז אצל היבואן, גבול האחריות בביטוחי הרכב לרכבים מיובאים נמוך יותר, וזאת כנראה משום שמלכתחילה מדובר ברכבים ששוויים נמוך יותר מזה של הרכבים המקבילים להם.