אפשר לשנות מעט את הסטטיסטיקה שעל פני הכבישים, אולם לא ניתן למנוע את מקרה הפציעה הבא, לצערנו. מדינת ישראל עשתה צעד בעניין עוד בשנות השבעים, ואפשרה לנהגים מאז ועד להיום, אשר נקלעו לתאונה ונפגעו, או שנוסעי הרכב המבוטח נפגעו כמו גם הולכי רגל – לקבל החזרים מאת חברת הביטוח –
ביטוח חובה. כמו כן, עניין ביטוח חובה נכנס לחוק, באופן כזה כל מי שנוהג או מחזיק ברכב שרשום במשרד התחבורה ויש לו מנוע כפי שהגדרת התקנות דורשת, עליו לרכוש ביטוח חובה מאחת מחברות הביטוח.
יש לחדש את הביטוח לפני הזמןאין לנהוג ברכב שאין לו ביטוח חובה, ויתרה מזאת – אין להותיר את הרכב ללא ביטוח חובה, אלא אם הוא מושבת – וגם אז יש ליידע את חברת הביטוח בעניין ולהקפיא את הפוליסה.
חידוש ביטוח רכב חייב להיעשות לפני תפוגת התוקף בביטוח, כשהרעיון הוא שיהיה רצף לתקופת הביטוח. מי שרוכש את הפוליסה לפני הזמן, תחילתה במועד שבו מסתיימת הפוליסה הנוכחית.
נסיעה ללא ביטוח חובה – עבירה פליליתרכב שאינו מבוטח בביטוח חובה – אין להעלות אותו על פני הכביש ובכלל אין להותיר אותו ללא ביטוח גם אם הוא חונה. במידה והוא או דבר מה שקשור אליו מהווה עילה לתביעה ולא יהיה ביטוח חובה – העניין יתגלה ויחשב לעבירה פלילית של בעליו, אשר סנקציות לצידה.
הביטוח נועד לכסות הוצאות בגין פגיעה גופניתלביטוח ישנה משמעות ולא לחינם הוא נועד – עליו לכסות ככל הניתן את ההוצאות הראשוניות וההמשכיות על פציעות ופגיעות בתאונת דרכים שבה הרכב המבוטח היה מעורב. גם מי שאין לו אמצעים רבים לכסות טיפול בגובה אלפי ואף עשרות אלפי שקלים, יהיה יכול לעשות זאת כשמגבלת היכולת הכלכלית פוחתת.