ענף הרכבים במדינת ישראל עומד על סכומי כסף מאוד גבוהים ועצם הנהיגה מהווה סיכון עבור הנהג וגם כן עבור הסביבה. כאשר אדם נקלה לתאונת דרכים הוא יכול להיות רגוע מבחינה כלכלים מכיוון שמדינת ישראל מחיבת כל כלי רכב להיות עם ביטוח חובה אשר מכסה תביעות במקרה של פגיעה בהולכי רגל. במידה ואין
ביטוח חובה אותו כדם פוגע יכול להגיע לסכומי כסף אדירים שאותו אדם יכול להיות לעולם לא יצליח להשתחרר ממנו.
נהג צעירמשרד התחבורה וחברות הביטוח בנוגע להגדרות מה זה נהג צעיר או חדש אינם תואמות. על סמך משרד התחבורה נהג צעיר הינו אדם בעל רישיון למשך שנתיים כאשר בעת הוצאת הרישיון הוא מחויב לנהוג עם נהג מלווה אשר בן 24 ועם חמש שנות ניסיון או אדם בגיל 30 עם ותק של שלוש שנות ניסיון. חברות הביטוח לעומת זאת מגדירות באופן שונה את נותנים אלו ולמעשה גם בין חברות ביטוח שונות ישנם הבדלים כאשר נהג חדש בהוא עד גיל 21 או לעיתים עד גיל 24.
ביטוח חובהעל פי חוקי מדינת ישראל כל רכב ממונע מחויב להיות מבוטח לפחות בביטוח חובה ובמידה וישנם נהג צעיר גם כן את זה להוסיף לפוליסת הביטוח של אותו כבר בו נוהגים. חוק זה מיועד על מנת למנוע תביעות של נזקי גוף אשר יכולים להיגרם לנוסעים או הולכי רגל בזמן תאונת דרכים.
כאשר אין ביטוח חובהאם אדם נקלה לתאונת דרכים ואין לו
ביטוח חובה עליך לעמוד בהוצאות בנוגע לכל הנזקים אשר התרחשו בעקבות אותה תאונת דרכים מצערת הכוללת הוצאות תיקונים, עורכי דין ועבור בתי חולים ונזקי רכוש שונים ולכן ישנה חשיבות גדולה מאוד לכל הנוגע לביטוח וביטוח חובה בפרט.