עם התפתחות שוק הרכבים בארץ, יותר ויותר חברות ביטוח נכנסות אף הן, דבר אשר מגביר את התחרות ביניהן על כיסם של בעלי הרכבים. תחרות זו מובילה לירידה במחירים ולפערים די משמעותיים בין החברות השונות. דבר זה יצר מצב בו יש חשיבות רבה לעשיית סקר מחירים והשוואות שונות בין החברות, שכן כל חברה מציעה פוליסה עם סעיפים שונים במחירים שונים.
אופי החברהאופי החברה הוא בעצם מושג נרדף למדד החברה, כלומר, על סמך מה קובעת החברה את גובה הפרמיה שלה, או יותר נכון, כיצד כל פרמטר משפיע על המחיר. רוב החברות קובעות את גובה הפרמיה שלהם על פי קריטריונים כדוגמת גיל הנהג, ניסיון על הכביש, מין, סוג הרכב, מצב משפחתי, שנת הייצור וכדומה – כל אלו נועדו על מנת שחברת הביטוח תוכל לדעת להיכן שייך נהג הרכב מבחינת רמת סיכון. רמת סיכון גבוהה – פרמיה גבוהה, ולהפך.
בדיקת הפוליסהגם אם כתוב בסעיפי הפוליסה דברים כמו שירותי גרירה, ביטוח שמשות וכו´, עשו צעד נוסף ושאלו בדיוק לגבי הסעיפים הללו, לדוגמה, האם שירותי הגרירה הם 24 שעות ביממה, האם לביטוח השמשות הוא גם נגד שריטות, ובכלל, האם לחברת הביטוח מוקד טלפוני ללקוחות. כמו כן, לרוב חברות הביטוחים יש מספר מוסכים שהם עובדים איתם – במוסכים אלו, המבוטחים יזכו לקבל הנחה בטיפולים. המוסכים מקבלים יותר לקוחות, חברת הביטוח מקבלת צופר שהיא יכולה להעניק ללקוחותיה, והלקוחות זוכים להנחה – כולם מנצחים.
סוכן מול חברהרבים שואלים מה הוא ההבדל בין עשיית
ביטוח דרך חברת הביטוח עצמה לבין עשיית הביטוח דרך סוכן
ביטוח רכב (אף אם הוא של אותה החברה). ובכן, ההבדל בא לידי ביטוי בעיקר בשירות האישי שהמבוטח מקבל דרך הסוכן, וכן, במקרה של תאונה, יוכל הסוכן לעזור למבוטח לקבל יותר, מנגד, לסוכן יש אינטרס שהמבוטח יחתום על פוליסה יקרה כמה שיותר, כך שיוכל להרוויח עמלה.