|
|
ביטוח חובה לנהג צעירנהגים צעירים עולים על הכבישים מדי יום ביומו, לאחר שעברו טסט אצל בוחן באופן מעשי ומבחן תיאוריה עיוני. האם זה מכשיר אותם באופן מספק כדי שהעולם על הכבישים יראה ורוד יותר? סביר להניח שלא. כך לפחות טוענים סקרים שונים שחברות הביטוח עורכות מדי תקופה על מנת לדרג את הסיכון שבנהגים מסוימים או בנתוני הרכב שלהם. הנהגים הצעירים נמצאים פחות זמן על הכביש ונוהגים לפעול בפזיזות אשר מנוגשת לרוח תרבות הנהיגה הרצויה. בארץ ישראל הקטנה ומסועפת הכבישים לעייפה, ישנן די והותר תאונות קטלניות – ורובן מיוחסות לנהגים הצעירים הללו.
מהו נהג צעיר? באופן עקרוני ועם לקיחת מרווח ביטחון, אפשר לומר שגיל הנהגים הצעירים מתחיל בגיל 17 – הגיל שבו מותר להתחיל לנהוג, ומסתיים בגיל 24. חברות ביטוח רכב מסוימות מגדירו את אותו נהג צעיר עד לגיל 21, ומאפשרות לבני 22 ומעלה ליהנות מתנאים מוזלים יותר בפוליסות הביטוח. רצוי להבדיל בין ביטוח נהג צעיר וחדש, שכן לכל אחד מאלו הגדרה שונה.
מה השוני בביטוח נהג צעיר? העיקרון בביטוח לנהג צעיר הוא הגדלת הכיסוי בפוליסה, מה שמחייב העלאת מחירים של הפוליסה, בייחוד את דמי ההשתתפות של הנהג הצעיר. חברות ביטוח יודעות כי לאותו נהג יש סיכוי גדול יותר להקלע לתאונה שיש בה נפגעים ברכב וברכוש ומכינה את השטח מראש.
פתרונות יצירתיים למחירים גבוהים המחירים הגבוהים לפוליסות נהג צעיר מצטרפים לרשימה של המוצרים שעולים כסף רב מדי שנה. היות ובבתי אב רבים ישנם נהגים צעירים – וחובה לדווח על הצטרפותו של אותו נהג צעיר לחברת הביטוח, ישנן הקלות בתשלום כמו למשל הפעלת הביטוח בזמנים מוגדרים בלבד על ידי שליחת מסרון וקבלת אישור בחזרה מחברת הביטוח
|
|
|