אחזקתו של רכב ישן אינו תמיד עניין של בחירה, אלא אם נקשרים לדגם מסוים שכבר לא ניתן להשיגו בשוק ומעוניינים להמשיך ולהחזיקו. מי שמחזיק רכב ישן – קרוב לודאי שאין לו האמצעים מצד אחד כדי להחליף אותו לחדש, או שהוא פשוט משמש אותו כדי צרכו בדיוק – לדוגמה רכב סטודנטים שמשמש לנסיעות ללימודים, או רכב לאנשים מבוגרים שמכירים את הבעיות של הרכב מספיק טוב כדי להחזיקו באהבה המשכית לאורך השנים, ואפילו משום שלא מצליחים למכור אותו. העניין הוא שעדיין ישנן הוצאות אחזקת רכב, כמו
ביטוח חובה וצד ג´, אולם לגבי ביטוח מקיף עולה סימן שאלה גדול.
רכב ישן בביטוח רכב מקיףהביטוח המקיף מגדיר מהו בדיוק "רכב ישן", וישנה אמנם גמישות בין הפוליסות. במידה שגיל הרכב עולה על 11 שנים, תהיינה חברות ביטוח שלא תאפשרנה לבעלי הרכבים לרכוש אצלן פוליסת ביטוח מקיף אצלן, או לפחות יציגו טווח מחירים גבוה למדי לפוליסה. הסיבה נחלקת לאפשרויות שונות.
למה המחיר כל כך יקר?ראשית, מדובר בחלפים ישנים שסביר להניח שיפגמו בקלות, כל עוד מדובר ברכב שכבר נשחקו חלקיו לאורך השנים והוא עובר הליכי קורוזיה ממילא. לעתים קרובות דווקא בדגמים הישנים ישנו חוסר בחלפים משומשים תקינים, ולכן מזמינים לו מהיצרן חלקי חילוף חדשים ויקרים. בנוסף, ישנו עניין הטוטל לוס..
מה זה אומר טוטל לוס?גם כאן ישנה גמישות בהגדרות, אולם במידה ושמאי הרכב יחליט כי לאחר מקרה
ביטוח הרכב ספג פגיעה של למעלה מ- 50%, 55% או 60% (נתון לשיקול חברת הביטוח), הרי שחברת הביטוח תשלם לבעל הרכב את שוויו מתוך מחיר המחירון ועד לתקרת מחיר מחירון. המחיר היקר בפוליסה אמור לגבות את חברת הביטוח במצבים האפשריים הללו.