מהפכת המחירים ופתיחת השוק לא פסחה גם על שוק
ביטוחי הרכב. עד לשנת 2001 היה נהוג בישראל מחיר אחיד לביטוחי הרכבים שנקבע אך ורק על פי נפח המנוע. מצב זה גרם לחוסר תחרותיות בענף, להתייקרות מחירים ולקפאון בענף הביטוח. בעקבות קפאון זה הוחלט לפתוח אץ השוק באמצעות הורדת חסמים רגולטורים ומתן אפשרויות לקביעת תעריפי ביטוח מותאמים אישית.
פרמטרים לקביעת מחיר הביטוחעקב הרפורמה הקיפה בביטוח הרכב הוחלט על שבעה גורמים עיקריים שישפיעו על מחיר ביטוח הרכב. חברות הביטוח שואבות את המידע ממאגרי מידע ממוחשבים ומשקללים את המחיר לפי הפרמטרים הללו, מין הנהג הצעיר ביותר, גילו של הנהג הצעיר ביותר,תביעות קודמות בשלוש שנים האחרונות,ותק על הכביש, שלילת רישיון בשלוש השנים האחרונות, נפח המנוע של הרכב והיצאות אביזרי בטיחות. רק לאחר שקלול כל הפרמטרים הללו ניתן לקבוע מחיר לפוליסה.
הבדלים בין חברות שונותלמרות שמדובר בשבעה פרמטרים זהים שכל החברות מייחסות להם משקל בעת חישוב עלות הביטוח יש הבדל במחירים בין החברות. כל חברה יכולה להחליט בהתאם לראות עיניה לאיזה פרמטר לתת משקל רב יותר בעלויות. בשיטה זו חברות הביטוח יכולה לנסות להתחרות על פלחי שוק מסוימים. לדוגמא, חברה יכולה להחליט להציע מחירים אטרקטיבים יותר ל
ביטוח נהג צעיר בעוד אחרת יכולה להחליט להציע מחירים אטרקטיבים יותר לרכבים בעלי נפח מנוע קטן.
כיצד לבחור ביטוח רכב?כיום עם פתיחת השוק לתחרות לצרכן ניהיה כוח רב. את הכוח הזה חשוב לנצל ולחפש את הביטוח ואת סוכנות הביטוח המתאימה ביותר. כמו כן חשוב לבצע סקר שוק והשוואת מחירים בין החברותהשונות על מנת לקבל את ההצעה הטובה ביותר. כיום קיימים אתרי אינטרנט בהם ניתן לבצע השוואות או להשאיר פרטים ולחכות לנציג שיחזור עם מידע רלבנטי.