רכב פרטי הוא מצרך שיש למרבית התושבים בישראל, וכך גם ביטוחי הרכב. בישראל, כל מי שהינו בעל רכב מנועי מחויב לרכוש ביטוח חובה. המשמעות היא ששוק ביטוח רכב הוא אחד השווקים הנפוצים יותר בישראל, ואולי השוק המפותח ביותר. ואמנם
ביטוח חובה הוא רק ההתחלה – ממתינים בתור עוד שני ביטוחים – אמנם אינם מצרכים בבחינת חובה לבעלי רכבים אולם עדיין יש להם חשיבות עליונה בשמירה על כספו של המבוטח, בעצם בכך שתמורת הסכום של הפוליסה, מקבלים החזרים שיכולים לעלות פי כמה וכמה מערך הפוליסה עצמה.
ביטוח חובה – הבסיסי בענף ביטוח רכבביטוח אינו יכול למנוע את המקרים שבהם הוא מפצה, אולם הוא יכול בהחלט להקל על המבוטח כל עוד הוא נקלע למצבים שמוגדרים כ"מקרה ביטוחי". מתוך כך, הוחלט בשנות השבעים על הטמעת ביטוח חובה בתוך החוק, כך שכל נהג יהיה יכול לקבל את השירותים המגיעים לו (אשפוז, טיפול רפואי במקום ושיקום) מבלי להסס פעמים מפני העלויות הגבוהות שיכולות להיגרם לאורך זמן מן העניין.
ביטוח רכב שמקיף את הנזקים לרכבנכון, המחיר בביטוח מקיף יכול להיות הגורם שבגללו נמנעים בעצם מלעשות אותו, אולם הוא מתאים למרבית בעלי הרכבים – ובעיקר למי שישנם רכבים חדשים ועד לגיל 11 שנים. כשהרכב נקלע למצב שבו הוא נפגע – בין אם זו תאונה עצמית, גורם זדוני שחיבל ברכב או ניסה לרוץ אותו, לגנוב אותו או תאונה עקב מפגש רכבים – בכל המקרים הללו חברת הביטוח תסייע לעומדים בתנאי הביטוח.
מי עושה לביטוח רכב הגדרת כיסויים?באופן עקרוני, הפוליסות לכלי רכב בנויות מסטנדרט מסוים שלא ניתן להחסיר ממנו סעיפים אולם ניתן לתמחר אותם אחרת מפוליסה לפוליסה ואפילו להוסיף עליהם הרחבות שונות ונוספות, על מנת לקבל את מרבית ההחזרים האפשריים ממקרי ביטוח.