חברות הביטוח מתאימות את הפוליסות שלהן על פי פלחים באוכלוסיה, וכך למעשה ניתן לדייק יותר במחיר שמתאים לאותו מבוטח. המחיר המשתלם, אם כן, יוצא על פי הפוליסה לאו דווקא זה הטוב ביותר, אלא זה שיניב את התמורה הרבה ביותר אילו הייתם מפעילים את הפוליסה שנרכשה באותו המחיר. כך למשל, ישנו פלח שוק שזוכה להנחות בביטוח, רק משום שהוא לא רואה הרבה את הכביש. ומה טוב בזה? מי שנמצא פחות על הכביש מסיר את הסיכונים ובכך מפחית את הסיכוי לתבוע את חברת הביטוח. לכן יגיע לו מחיר
ביטוח זול לרכב.
חשיבה כלכלית שעומדת מאחורי כןבעצם, חברות
ביטוח רכב מעוניינות לסחוף אחריהן כמה שיותר לקוחות, אולם החוכמה היא לרתום אל שורותיהן את מי שלא יתבע אותן, את אלו שעושים את הביטוח רק משום שהחוק מחייב בביטוח חובה, או כדי להיות ערוכים לכל מצב, אשר ממילא לא יקרה. בנוסף כאשר קוראים לחוג הלקוחות הזהירים, ישנו סיכוי סביר שהם יזמינו חברים שגם הם רוצים ליהנות מכזו פוליסה.
בכמה נמוך המחיר לנהגים שאינם נוסעים הרבה?לכל חברת ביטוח ישנו תמחור משלה, על פי הערכות הסיכונים שלה. למעשה, לא צריך להוכיח לחברת הביטוח כי אתם נהגים שנוסעים פחות ברכב, אולם אם ישנו צורך ישנה גם אינדיקציה – ברישיון הרכב השנתי ובמכוני הרישוי ישנו רישום שנתי של קילומטראז´ שהרכב עבר.
מה קורה במקרה של תביעה?במידה ותופעל תביעת פיצויים, שמאי חברת הביטוח יבדוק מהו הרישום של הקילומטראז´ ויוודא כי הוא אכן עומד בדרישות. אילו לא עמד בהן, הוא עלול לשלם פי שלוש דמי השתתפות מאשר אלו הרגילים בפוליסה שלו, ולכן אולי ראוי לשקול מספר פעמים אם הפעלת הביטוח כדאית.