מעורבות צעירים בתאונות- ישנם סיבות רבות למעורבות הרבה של צעירים בתאונות לעומת שאר קבוצות הגיל השונות. יש הטוענים שהמעורבות הרבה של הצעירים נובעת משתייה מרובה, התפרעות על הכביש וכדומה, יש הטוענים שהסיבה העיקרית היא חוסר ותק וניסיון על הכביש מה שמוביל למעורבות רבה יותר בתאונות והאחרונים טוענים ששיטת הלמידה בארץ לא מספקת לנהג צעיר את היכולות לעלות על הכביש. כל הסיבות נראות ששזורות אחת בשניה ולא ניתן להכריע לגבי הסיבה העיקרית.
ביטוח נהג חדש כל נהג במדינת ישראל צריך להחזיק ביטוח חובה שמקנה לו אפשרות לעלות על כבישי ישראל. ביטוח החובה נועד לכסות מפני נזק גופני במקרה של תאונה.
ביטוח לנהג חדש צריך לכלול תוספות מסוימות הנגבות בנוסף לביטוח החובה הרגיל. נהג חדש מוגדר בחוק כמי שמחזיק ברישיון לפחות שנתיים, על נהג חדש קיימות מגבלות מסוימות ביניהן נהיגה עם מלווה צמוד בחודשיים הראשונים, הגבלת מספר נוסעים ברכב, תליית שלט נהג חדש מאחור והשתלמות נהיגה לאחר חמש שנים.
ביטוח נהג צעיר עבור נהג צעיר לא קיימת הגדרה בחוק אלא חברות הביטוח המציאו הגדרה לגביו.חלק מהחברות מגדירות מהג צעיר כנהג שטרם מלאו לו 24 שנים וחלק מגדירות נהג צעיר כמי שטרם מלאו לו 21 שנה. חשוב לשים לב שכל חברת ביטוח מגדירה אחרת נהג צעיר ולכן יש לבדוק היטב את ההגדרות הללו.
עלויות הביטוח התוספות הנדרשות ל
ביטוח רכב לנהג חדש ונהג צעיר אכן מייקרות את הפרמיה של הרבב ואת דמי ההשתתפות עצמית. אך חשוב לזכור שנהיגה בלעדיהן שקולה לנהיגה ללא ביטוח, כלומר אין כיסוי במקרה של תאונה. חברות הביטוח מגדירות שונות נהג צעיר ולכן חשוב לבצע
השוואת ביטוחי רכב בין החברות השונות על מנת לקבל את ההצעה האטרקטיבית והמתאימה ביותר.