כמו שלקוחות חברות הביטוח לא נחים עד שמוצאים את חברת הביטוח הזולה והמשתלמת ביותר עבורם, משום שיש להם אינטרס לשלם כמה שפחות כסף ולקבל כמה שיותר שירותים בעבור התשלום, כך ישנו אינטרס ברור לחברות הביטוח, שהן מונחות רווח למעשה. כל חברת ביטוח תעשה ניתוח לקוחות ואפיון שלהם כדי להבין מיהו הלקוח המשתלם יותר, והמשתלם פחות. לאחר מכן תחליט כיצד לתמחר עבור כל פרופיל את הפוליסה.
ביטוח רכב לנהג הזהירבכל פוליסה – גם ב
ביטוח מקיף הכולל את צד ג´ וגם בביטוח חובה, נשאל הנהג על הפרמטר של ביצוע תאונות דרכים לאורך שלוש השנים הקודמות לבקשת ההצעה. בנוסף, נדרשים לענות אם היו שלילות רישיון (באופן מוחלט ולא משנה למעשה הסיבה) בשלוש השנים האחרונות. במידה והתשובה חיובית בכל אחד מהמקרים הללו, למעשה הנהג יספוג הצעות מחיר גבוהות יותר בביטוח רכב מכל החברות ללא עוררין. מצד שני, במידה והתשובה שלילית, יוצע לו ביטוח רכב לנהג הזהיר.
לקוח שלא יעורר תביעות ביטוחככל שמצטמצם מספר הנהגים ברכב וגם זמן השימוש ברכב – כך פוחתים הסיכויים למקרה ביטוח. חברות הביטוח תצענה ללקוחות שהם נהגים זהירים את הצעות המחיר הזולות יותר ולהיפך. זאת על מנת למשוך אל חיקן כמה שיותר לקוחות, ובעיקר כאלו שלא יתבעו את החברה לביטוח רכב. לדוגמה, נשים נחשבות לנהגות זהירות יותר מגברים.
מזעור הסיכונים – רווח של הלקוח ושל החברהמצד אחד, חברת הביטוח ממזערת את הסיכונים להתקשר עם לקוחות שהם "יעלו לה ביוקר" בהמשך, ומצד שני אפשר להבין מדוע חשוב ל
השוואת מחירי ביטוח רכב ללקוח – גם שם יש אינטרס לא רק לדבר על המחיר, אלא גם על התמורה, ובכך לפחות להרוויח ביחס לפוליסות אחרות שמוצעות לו.