ענף הרכב עבר שינויים רבים בכלל ובכול הקשור לביטוחים בפרט. אותם שינויים מטרתם הייתה אחת: להטיב עם הצרכן. בעבר הציעו ביטוחים אשר היו זהים מחברה לחברה, דבר זה נבע בעיקר מהסיבה שכלל חברות הביטוח היו נתונות לפיקוח של משרד האוצר. אולם בשנת 2006 הוחלט להסיר את הפיקוח מחברות הביטוח בתקווה שהתחרות ביניהם תוביל לירידה במחירים. דבר זה באמת קרה ויצר מצב שבו חברות ביטוח מציאות ביטוחים בשלל מחירים שונים.
רמת סיכוןכיום משתמשות חברות הביטוח בפרמטרים רבים על מנת לקבוע את גובה הפרמיה של הפוליסה. בגדול, כל הנהגים אשר מעוניינים לעשות ביטוח רכב מסווגים על פי רמת הסיכון שלהם, ככל שהם נמצאים ברמת סיכון גבוהה יותר, כך הפרמיה שלהם תעלה יקר יותר ולהפך, ככל שרמת הסיכון אליה הם משתייכים נמוכה יותר, התשלום על הפרמיה שלהם תהיה נמוכה יותר.
פרמטריםהפרמטרים אשר יקבעו לאיזה רמת סיכון אתם משתייכים הם: נפח מנוע, מספר כריות אוויר, דגם הרכב, שנת ייצור, גיל הנהג הצעיר ביותר שנוהג ברכב, תאונות עבר, תביעות ביטוח שנשלחו בעבר, וותק רישיון, מין הנהג (נשים מעורבות פחות, זו עובדה), היסטוריית הרשאות, ועוד, אך צריך לזכור כי גיל הנהג הוא הפרמטר שהכי משפיע על הפרמיה. אולם חשוב לדעת כי לפרמטרים משקל שונה בין חברות הביטוח כך שמחירם משתנה בין חברה לחברה.
ביטוח החובהביטוח חובה לרכב הוא ביטוח אשר חובה על פי חוק על כל נהגי הרכב בארץ.
ביטוח רכב זה מכסה את הנהג, נוסעים נלווים ,הולכי רגל וכו´ כנגד פגיעות גוף ונפש במקרה של תאונת דרכים. במסגרת הכיסוי אתם מכוסים על הסעה לבית החולים, טיפול רפואי, אובדן ימי עבודה, ימי מחלה, אובדן כושר הכנסה, טיפולים פסיכולוגיים ועוד.