בשנות קיומה של מדינת ישראל הפיצויים בגין תאונות דרכים עברו מטמורפוזה; מהפניית התביעה למערכת המשפט הרגילה לפני שנות השבעים, דרך החקיקה הידועה בשנת 1970 – חוק ביטוח רכב מנועי וחוק הפלת"ד משנת 1975, ועד לרפורמה המדוברת שנסבה סביב שנת 2004 – אפשר לחוש את התמורות שנוצרו לטובת המבוטחים, בעלי הרכבים והנהגים. נוצר החוק שמחייב כל בעל רכב להיות גם בעל
תעודת ביטוח חובה, ואילולא נשא ביטוח זה בתוקף, הרח שעבר על החוק עברה פלילית עליה ישלם באופנים שונים. מצד שני, ישנה דרך פשוטה לתשלום הביטוח ולבחירת הביטוח המשתלם ביותר.
חוק ביטוח חובה חל על כל רכב מנועיהחוג מגדיר מהו רכב מנועי, וכולל בתוכו בעלי רכבים פרטיים, רכבים מתחת ומעל ל- 4 טון, רכבים מסחריים למיניהם וביניהם משאיות, מנופים, אוטובוסים וטרקטורים וכן רכבים דו גלגליים ממונעים. כל אותם נהגים אשר נוהגים אמנם ברכבים בעלות דרגות סיכון שונות, עלולים יום אחד להקלע לתאונה, וכדי שיקבלו את הטיפול הבסיסי שמגיע להם, חשוב שיהיה להם
ביטוח חובה.
ביטוח חובה מכסה לא רק את הנהגבביטוח חובה לרכב – פיצוי על נזקי גוף לאחר תאונת דרכים הוא מהות הפוליסה. היא תקיף לא רק פיצוי של הנהג שנפגע בתאונה- אלא גם של כל הנוסעים ברכב וגם של הולכי הרגל שנפגעו מרכב זה. כולם ללא יוצא מן הכלל וללא קשר לשאלת אשמת הנהג – כן או לא, יקבלו את הפיצויים מאת חברת הביטוח.
פרמטרים לחישוב תעריפי ביטוח חובההתעריפים כוללים מספר פרמטרים קבועים שכוללים בין השאר את גיל הנהג ומינו, ותק זמן רישיון הנהיגה שלו, האם הורשע בתביעות ביטוח קודמות או באם נשלל רשיון נהיגתו לאורך שלוש השנים האחרונות, מהו נפח המנוע דגם הרכב והאם נמצאות ברכב כריות אויר.