|
|
האם חברת ביטוח יכולה לסרב לבטח רכב?לכל רכב חייב להיות ביטוח רכב – לפחות ביטוח חובה – חובתו של כל נהג, אשר פקודת ביטוח רכב מנועי חלה עליו, שזה תקף בעצם לגבי כל רכב פרטי, מסחרי וגם רכבים כבדים. יוצא מכך שלכל חברת ביטוח ישנו ביטוח חובה לרכב שהיא מציעה מטעמה, והיא מסוגלת לשנות את המחיר בהתאם לקריטריונים בסיסיים של הרכב ושל הנהג. לצד ביטוח חובה, ישנם ביטוח מקיף וביטוח צד ג´ שנוספים לעניין – אולם כאן עולה השאלה איפה חברת הביטוח שמה לעצמה את הגבול לבטח רכבים מסוימים, והאם מצב כזה הוא בכלל חוקי?
נהג שיש לו גיליון הרשעות שלילת רישיון מפותח לאורך שנות הנהיגה והניסיון שצובר הנהג ברכב, עלולות להצטבר תביעות ביטוח. תביעות אלו – ככל שהן מרובות וכוללות יותר משלוש שלילות רישיון בשלוש השנים הקודמות, משקפות את הנהג באור אחר; הוא עלול לסכן את חברת הביטוח שוב בשנה הקרובה בשל נהיגתו המרושלת או סיכויו להיקלע אל אירועים דומים. לכן, להבדיל מנהגים שיש להם עבר ביטוחי נקי, חברות הביטוח לא לוקחות סיכון, אפילו לא מייקרות את המחיר – ומיד מסרבות לבטח אותו.
תביעות ביטוח רכב מרובות נהג שבא לחדש את הביטוח לרכב, ומוצגות במחשב החברה תביעות ביטוח רכב רבות בעבר הלא – רחוק (שלוש השנים האחרונות), לא רק שמדליקות נורה אדמה בחברת הביטוח, אלא שעלולות לגרור סירוב לבטח אותו. חברת הביטוח לא תסתכן בתביעה נוספת או במספר תביעות ביטוח, כמעט בבחינת "לא להכניס ראש בריא למיטה חולה".
איך אפשר להסתדר עם זה? יש מוצא לעניין הזה, אם כי יקר יותר. אותו מבוטח שסורב פעם אחת יכול לפנות לחברת הביטוח הבאה בתור, סה"כ יש אינטרס לצרף עוד מבוטח אל שורות הביטוח. אם דרכו לא צלחה את כל חברות הביטוח האחרות, ישנו מוצא שנקרא "חברת הפול". אמנם המחירים יכולים להיות גבוהים מהמחיר הממוצע לנהג ללא הרשעות או תביעות ביטוח ביותר מ-50%, אולם זה המפלט היחיד.
|
|
|