|
|
משמעות הוותק של המבוטח בביטוחי רכבבענף ביטוח רכב, ישנם קווים ברורים שעל פיהם ניתן לסמן את מחיר הביטוח לרכב. נהג שהוא זהיר אמור לשלם פחות על ביטוח רכב, משום שסיכויו לתבוע את הביטוח במהלך התקופה קטנים, ולהיפך. חברות הביטוח אוגרות את הנתונים שברשותן ומנתחות את הסטטיסטיקות מדי חודש. כך יוצא, שלאותו נהג יכולה להגיע הצעת ביטוח משתנה אם הוא פונה בחודש זה או אחר כדי לקבל הצעת ביטוח חובה ומקיף לרכב. ככל שהנהג יהיה ותיק יותר הוא ישלם פחות באופן טבעי, וזאת בתנאי שאין לו הסטוריית תאונות או שלילות רישיון בשלוש השנים האחרונות.
מדוע נהג ותיק משלם פחות? ראשית, הנהג הותיק ישלם פחות מנהג צעיר או חדש, משום שיש לו יותר ניסיון על הכביש, הוא ינהג בפחות פזיזות ואולי הוא יודע מה זה לתבוע את הביטוח, וישתדל להמנע מזה. חברות הביטוח "אוהבות" נהגים זהירים אשר אינם תובעים כיסוי, אלא משלמים את דמי הביטוח מדי שנה. שנית, ככל שישנו ותק ביטוחי רב יותר (ללא "פגם" בשלוש השנים האחרונות), המחיר נותר זול.
ותק בנהיגה הותק בנהיגה נספר מהיום שבו קיבל את רישיון הנהיגה, כלומר אין קשר בין הגיל שבו קיבל את הרישיון – זה יכול להיות גם בגיל 17, הגיל שבו "אפשר להתחיל" – להוציא רישיון נהיגה ולנהוג על מכונית פרטית או לסירוגין יכול להיספר החל מגיל 30 אם עשה בגיל הזה את הרישיון. מה שכן, "נהג חדש" או "נהג צעיר" ישלמו יותר על הביטוח.
משמעות הגיל בביטוח חברות הביטוח נוהגות לחלק את הנהגים לשלוש קבוצות – נהגים צעירים שגילם אינו עולה על 24 שנים, נקראים גם "נהגים צעירים", נהגים שגילם למעלה מ – 24 שנים, יש גם נהגים מבוגרים, שגילם עולה על 40 או 50 ואלו מקבלים הנחה משמעותית בביטוח.
|
|
|