|
|
רכבים וביטוחיםכל בעלים של כלי רכב מתקשה לתאר איך החיים שלו היו נראים בלעדיו. הבעלות על כלי רכב אומרת הרבה דברים כמו חירות, חופש תנועה ועצמאות. על מנת לדעת כיצד נראו החיים בתקופה שלפני המצאת כלי הרכב בפס ייצור המוני יש לחזור אחורה בדפי ההיסטוריה, לתקופה שבה בני האדם לא ידעו עוד על המונח פוליסת ביטוח רכב או מהו ביטוח חובה ומהו ביטוח מקיף.
כלי הרכב הראשון הומצא עוד במאה ה18 והיה לא יותר מאשר תלת אופן המונע באמצעות מנוע קיטור הבנוי משני צילינדרים בלבד. כלי הרכב הזה אמנם הגיע למהירות של מספר קילומטרים בודדים לשעה, והיה מסוגל לנסוע למרחק של כמה מאות מטרים בלבד, אך בכל זאת הוא נחשב לכלי הרכב הממונע הראשון. רק באמצע המאה ה 19 הומצא מנוע הבערה המונע על ידי גז ואז הומצאה גם מערכת ההיגוי הראשונה.
משלב ההמצאה ועד פס הייצור ההמוני במקביל להמצאת מנוע הבערה הראשון פותח גם מנוע הפועל על דלק נוזלי אשר אפשר נסיעה במהירות רבה יותר ולמרחקים ארוכים יותר. כל זה טוב ויפה אך אבי פס הייצור של כלי הרכב ההמוניים הוא הנרי פורד אשר חזונו לשווק את רכב הנקרא מודל T לכל פועל אמריקני התגשם בגדול. הדגם הזה שווק בתחילת המאה ה 20 ונמכר בכמויות גדולות של 18 מיליון יחידות.
הצורך בביטוח רכב באותו הזמן עלה הצורך החשוב בביטוחי רכב. הנסיעה באותה תקופה בכלי רכב נחשבה למסוכנת מפני שכלי הרכב באותה תקופה היו לא אמינים, ולא הותקנו בהם מערכות חשובות למניעה של פגיעות בגוף ובנפש הקיימות היום. בנוסף לכך תשתית הדרכים באותה תקופה לא הייתה מותאמת לאותם כלי רכב שנחשבו לפריצת דרך בתחום התעבורה, מה שלא טרם לבטיחותם של עוברי אורח
|
|
|