ביטוח רכב
צור קשר שירותיםתקנון גלריה חדשות מאמרים אודות דף הבית
ביטוח חובה
ביטוח מקיף
ביטוח צד ג´

השאר פרטים לקבלת ביטוח רכב במחיר הכי זול

ביטוח נהג צעיר
ביטוח נהג חדש
ביטוח משאית
ביטוח למונית
ביטוח רכב ליום אחד
ביטוח רכב לתקופה קצרה
ביטוח רכב לסטודנטים
למה להשוות ביטוח רכב?
איך לבחור ביטוח רכב?
השוואת מחירי ביטוח רכב

ביטוח חובה – חובתו של כל נהג

פקודת ביטוח רכב מנועי במדינת ישראל מחייבת מזה מספר עשורים את קיומה של תעודת ביטוח חובה לרכב לכל מי שנוהג ברכב מנועי כל שהוא שיש לו לוחית רישוי מטעם משרד התחבורה. את התעודה הזו יציג לשלטונות בהתאם לדרישה, והיא המסמך המעיד על קיומו של ב\חוזה ביטוח שמכסה על נזקי גוף כתוצאה מתאונה. הביטוח למעשה חל על בעל הרכב ולאו דווקא על הנהג הקבוע שלו (ש/אמור לוודא בכל מקרה את קיומה של הפוליסה ברכב), וכך אופן חישוב ביטוח חובה יעשה על פי הנתונים של בעל הרכב ונתוני הרכב עצמם.

מדוע זוהי חובה לנהגים?
חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים משנת 1975 מטשטש למעשה את האחריות של הגורם לתאונה, ודואג שכל המעורבים בתאונה יקבלו פיצויים על פגיעתם, ובכלל זה הנהג הפוגע, נוסעי הרכב, הולכי הרגל, עדים לתאונה, קרובי משפחה שלא נכחו בתאונה אולם נפגעו נפשית מעצם העניין ועוד. נוסע שנפגע יתבע כך את ביטוח חובה של בעל הרכב בו נסע, הולך רגל יתבע את בעל הרכב שפגע בו אם ישנם פרטיו, וכל נהג יתבע את החברה שבה הוא מבוטח בביטוח חובה, מבלי קשר לאשם בתאונה. במידה והנסיעה בלי ביטוח חובה – לא יהיה כיסוי ביטוח לאותו נהג, והנוסעים יוכלו לתבוע את הפיצויים באמצעות קרנית וגם לאחר שתבעו את בעל הרכב (באופן פרטי).

מה קורה כשנוסעים ללא ביטוח חובה?
במקרים שבהם לא תקף ביטוח חובה או שלא נרכש, כמו גם במקרה שבו זהות הפוגע אינה ידועה (לדוגמה – תאונת "פגע וברח"), ניתן לתבוע את תאגיד קרנית. במידה ואלו תאונות דרכים בישראל עם נפגעים, ישנה חובה להגיש עזרה ראשונה לנפגעים ולאחר מכן להתקשר לכוחות חילוץ והצלה, כמו גם למשטרה – מה שמחייב הצגת תעודת ביטוח. במידה ולא נמצאה, העבריין צפוי לעונש של שלילת רישיון דרך קנס ועד למעצר.

השוואת מחרי ביטוח רכב

כל הזכויות שמורות לקולביט - שירות השוואת מחירי ביטוח הרכב של ישראל! השירות שלנו מאפשר לך להזין את פרטי פרטי הרכב והנהגים ולקבל הצעות מחיר לרכישת ביטוח רכב ממיטב חברות הביטוח בישראל ובמחירים הוגנים ומשתלמים. את הצעות המחיר לרכישת ביטוח רכב תקבלו בתוך זמן קצר ביותר. באתר שלנו תמצאו מידע מקצועי על תחום ביטוח הרכב, ביותר גם על: ביטוח רכב, ביטוח מקיף וביטוח חובה. באתר תקבלו בנוסף תקובות לכל שאלותיכם וטיפים ממומחי ביטוח רכב.


מפת אתר | צור קשר