אם הילד שלכם בסביבות עבר את גיל 17 ופתאום צורח משמחה ורץ ברחבי הבית, הוא כנראה עבר טסט שלא ידעתם עליו (מעין מסורת מוזרה שלפיה אסור לספר לאף אחד שיש לך טסט כדי לא ליצור מנחוס). אמנם הילד מאושר מאוד, אבל עכשיו אתם כהורים תצטרכו הן לדאוג לילד שיתחיל להסתובב בכבישי הארץ, וכן לשלם עבור ביטוח הרכב לנהג חדש. מחיר ביטוח הרכב נקבע לפי הנהג הצעיר יותר, והוספת נהג חדש מעלה את מחיר הביטוח בצורה משמעותית. מסיבה זו, בתים אשר מחזיקים יותר מרכב אחד נוטים לעיתים קרובות לעשות ביטוח לילד רק עבור אחד הרכבים.
כמה יותר?
חברות הביטוח לא ששות לבטח נהגים חדשים, וקובעות תעריפים גבוהים באופן ניכר. נהגים חדשים שהיו כבר מעורבים בעבירות תנועה חמורות אף יכולים להיות מסורבי ביטוח – כלומר חברות הביטוח לא מוכנות לבטח אותן (במקרה זה עובר המבוטח לביטוח הפול שהוא יקר בהרבה). עבור ביטוח החובה משלם נהג חדש בין 50% יותר ויכול להגיע אף ל- 100% יותר נהג ותיק. גם בביטוח המקיף ישלם הנהג החדש עשרות אחוזים יותר – כאשר במקרה זה חברות הביטוח חופשיות יותר ויכולות להתפרע בפערים. כמו כן, גובות חברות הביטוח 50% יותר בהשתתפות העצמית במקרה של נזק לרכב.
מדוע נהג חדש משלם יותר?
על פי נתוני המשטרה, נהגים חדשים מעורבים יותר בתאונות דרכים מאשר נהגים ותיקים. למעשה, חברות הביטוח לוקחות סיכון גדול יותר כאשר הן מבטחות נהגים חדשים, וכשיש יותר תאונות חברות הביטוח מפסידות כסף, ולכן הן גובות יותר. מעבר לנתונים, ברור כי נהגים ותיקים ידעו להתמודד עם מצבים, וכן להימנע ממצבים שנהג חדש עלול להילחץ בהם או לקחת החלטה שגויה על הכביש.